Hyper targeting e big data personalisation: Facebook topic data

Fabrizi, Andrea (A.A. 2015/2016) Hyper targeting e big data personalisation: Facebook topic data. Tesi di Laurea in Economia e gestione dei media, LUISS Guido Carli, relatore Luca Balestrieri, pp. 158. [Master's Degree Thesis]

Full text for this thesis not available from the repository.

Abstract/Index

Big data: la nuova frontiera per l'innovazione, la concorrenza e la produttività. La privacy ai tempi dei big data: un impedimento all'utilizzo dei Facebook topic data? Facebook topic data: una rivoluzione nella raccolta delle informazioni. Facebook topic data: possibili usi e casi studio.

References

Bibliografia: pp. 138-143. Sitografia: pp. 144-146.

Thesis Type: Master's Degree Thesis
Institution: LUISS Guido Carli
Degree Program: Master's Degree Programs > Master's Degree Program in Economics and Business Management (LM-77)
Chair: Economia e gestione dei media
Thesis Supervisor: Balestrieri, Luca
Thesis Co-Supervisor: Rossetti, Claudio
Academic Year: 2015/2016
Session: Autumn
Deposited by: Alessandro Perfetti
Date Deposited: 17 Mar 2017 14:31
Last Modified: 17 Mar 2017 14:31
URI: https://tesi.luiss.it/id/eprint/18418

Downloads

Downloads per month over past year

Repository Staff Only

View Item View Item