Come l’intelligenza artificiale sta rivoluzionando il marketing digitale
Bertusi, Davide (A.A. 2020/2021) Come l’intelligenza artificiale sta rivoluzionando il marketing digitale. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 28. [Bachelor's Degree Thesis]
Full text for this thesis not available from the repository.
Abstract/Index
Contesto storico e digitalizzazione. Origine della digitalizzazione. Digitalizzazione delle imprese. Digital marketing. L'intelligenza artificiale. Cos'è e come nasce? I dati. Tipologie e funzionamento. Machine learning (ML). Supervised learning. Unsupervised learning. Reinforcement learning. I settori del cambiamento. Marketing automation. Marketing automation e AI. Content marketing. User experience (UX).
References
Bibliografia e sitografia: pp. 26-28.
Thesis Type: | Bachelor's Degree Thesis |
---|---|
Institution: | Luiss Guido Carli |
Degree Program: | Bachelor's Degree Programs > Bachelor's Degree Program in Economics and Management (L-18) |
Chair: | Marketing |
Thesis Supervisor: | Devetag, Maria Giovanna |
Academic Year: | 2020/2021 |
Session: | Autumn |
Deposited by: | Alessandro Perfetti |
Date Deposited: | 01 Apr 2022 14:48 |
Last Modified: | 01 Apr 2022 14:48 |
URI: | https://tesi.luiss.it/id/eprint/31926 |
Downloads
Downloads per month over past year
Repository Staff Only
View Item |