Come l’intelligenza artificiale sta rivoluzionando il marketing digitale

Bertusi, Davide (A.A. 2020/2021) Come l’intelligenza artificiale sta rivoluzionando il marketing digitale. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 28. [Bachelor's Degree Thesis]

Full text for this thesis not available from the repository.

Abstract/Index

Contesto storico e digitalizzazione. Origine della digitalizzazione. Digitalizzazione delle imprese. Digital marketing. L'intelligenza artificiale. Cos'è e come nasce? I dati. Tipologie e funzionamento. Machine learning (ML). Supervised learning. Unsupervised learning. Reinforcement learning. I settori del cambiamento. Marketing automation. Marketing automation e AI. Content marketing. User experience (UX).

References

Bibliografia e sitografia: pp. 26-28.

Thesis Type: Bachelor's Degree Thesis
Institution: Luiss Guido Carli
Degree Program: Bachelor's Degree Programs > Bachelor's Degree Program in Economics and Management (L-18)
Chair: Marketing
Thesis Supervisor: Devetag, Maria Giovanna
Academic Year: 2020/2021
Session: Autumn
Deposited by: Alessandro Perfetti
Date Deposited: 01 Apr 2022 14:48
Last Modified: 01 Apr 2022 14:48
URI: https://tesi.luiss.it/id/eprint/31926

Downloads

Downloads per month over past year

Repository Staff Only

View Item View Item