Tourism marketing: il fenomeno del dark tourism: il caso Chernobyl

Anastasi, Davide (A.A. 2022/2023) Tourism marketing: il fenomeno del dark tourism: il caso Chernobyl. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 77. [Bachelor's Degree Thesis]

Full text for this thesis not available from the repository.

Abstract/Index

Tourism marketing in teoria. Introduzione al tourism marketing. L’impatto del Covid-19 sul turismo e sul tourism marketing. L’importanza dell’ethical tourism e della responsabilità sociale. Il consumer behaviour nel turismo. Il fenomeno del dark tourism. Origine, definizione e prospettive teoretiche del dark tourism. Il dark tourism, dalla destinazione alle emozioni. Marketing e dark tourism. L’importanza del digitale nel dark tourism. Il caso Chernobyl. Introduzione al sito e all’incidente. Chernobyl: attrazione turistica su scala globale. “Markebyl”.

References

Bibliografia e sitografia: pp. 62-76.

Thesis Type: Bachelor's Degree Thesis
Institution: Luiss Guido Carli
Degree Program: Bachelor's Degree Programs > Bachelor's Degree Program in Economics and Management (L-18)
Chair: Marketing
Thesis Supervisor: Costabile, Michele
Academic Year: 2022/2023
Session: Summer
Deposited by: Alessandro Perfetti
Date Deposited: 20 Nov 2023 16:05
Last Modified: 20 Nov 2023 16:05
URI: https://tesi.luiss.it/id/eprint/36978

Downloads

Downloads per month over past year

Repository Staff Only

View Item View Item