Sensazioni che vendono: il potere del marketing sensoriale

Coscia, Federico (A.A. 2023/2024) Sensazioni che vendono: il potere del marketing sensoriale. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 44. [Bachelor's Degree Thesis]

[img]
Preview
PDF (Full text)
Download (1MB) | Preview

Abstract/Index

Le origini del marketing. Dal marketing classico al marketing sensoriale. Il marketing sensoriale. I cinque sensi. Il cervello e i cinque sensi. I casi studio. Il caso Perugina. Il caso Starbucks. Il caso McDonald’s. I limiti del marketing sensoriale.

References

Bibliografia: pp. 41-43. Sitografia: p. 44.

Thesis Type: Bachelor's Degree Thesis
Institution: Luiss Guido Carli
Degree Program: Bachelor's Degree Programs > Bachelor's Degree Program in Economics and Management (L-18)
Chair: Marketing
Thesis Supervisor: Costabile, Michele
Academic Year: 2023/2024
Session: Summer
Deposited by: Alessandro Perfetti
Date Deposited: 05 Nov 2024 09:45
Last Modified: 05 Nov 2024 09:45
URI: https://tesi.luiss.it/id/eprint/40257

Downloads

Downloads per month over past year

Repository Staff Only

View Item View Item