L'identità del museo globale: strategie di comunicazione del museo d'Oriente

Puzelli, Matteo Giovanni (A.A. 2006/2007) L'identità del museo globale: strategie di comunicazione del museo d'Oriente. Tesi di Laurea in Aspetti visuali della comunicazione, LUISS Guido Carli, relatore Paolo Peverini, pp. 210. [Master's Degree Thesis]

Full text for this thesis not available from the repository.

Abstract/Index

Il museo e la globalizzazione. L'altrove del museo: Cina e Giappone. Due casi esemplari: Centre National d'Art et de Culture Georges Pompidou e La Triennale di Milano. Comunicare il museo d'Oriente. L'architettura e il suo "abbandono": una possibile concusione.

References

Bibliografia: pp. 203-209.

Thesis Type: Master's Degree Thesis
Institution: LUISS Guido Carli
Degree Program: Master's Degree Programs > Master's Degree Program in Political, Economic and Institutional Communication (84/S)
Chair: Aspetti visuali della comunicazione
Thesis Supervisor: Peverini, Paolo
Thesis Co-Supervisor: Baldini, Massimo
Academic Year: 2006/2007
Session: Extraordinary
Deposited by: Maria Teresa Nisticò
Date Deposited: 08 Nov 2010 09:57
Last Modified: 19 May 2015 22:19
URI: https://tesi.luiss.it/id/eprint/418

Downloads

Downloads per month over past year

Repository Staff Only

View Item View Item