Customer intelligence per il CRM: analisi predittive della retention

Giancristofaro, Federico (A.A. 2017/2018) Customer intelligence per il CRM: analisi predittive della retention. Tesi di Laurea in Customer intelligence e logiche di analisi dei big data, LUISS Guido Carli, relatore Luigi Laura, pp. 122. [Master's Degree Thesis]

Full text for this thesis not available from the repository.

Abstract/Index

Customer relationship management. Soddisfazione e fedeltà. CRM e customer intelligence. Misurare la relazione col consumatore. Framework per l’analisi predittiva nelle attività di CRM: applicazione ad un business case. Predire il repeat purchase con le attività di marketing.

References

Bibliografia: pp. 102-108.

Thesis Type: Master's Degree Thesis
Institution: LUISS Guido Carli
Degree Program: Master's Degree Programs > Master's Degree Program in Marketing (LM-77)
Chair: Customer intelligence e logiche di analisi dei big data
Thesis Supervisor: Laura, Luigi
Thesis Co-Supervisor: Italiano, Giuseppe Francesco
Academic Year: 2017/2018
Session: Autumn
Deposited by: Alessandro Perfetti
Date Deposited: 21 May 2019 14:49
Last Modified: 21 May 2019 14:49
URI: https://tesi.luiss.it/id/eprint/23569

Downloads

Downloads per month over past year

Repository Staff Only

View Item View Item