Really new product nel settore automotive: il caso Tesla Motors

Piane, Luca (A.A. 2020/2021) Really new product nel settore automotive: il caso Tesla Motors. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 45. [Bachelor's Degree Thesis]

[img]
Preview
PDF (Full text)
Download (1MB) | Preview

Abstract/Index

Really new product: innovare. Nuove opzioni di scelta. L’ideazione del prodotto. La strategia di marketing. Marketing nel settore automotive. Segmentazione del mercato. Strategie di prodotto: in particolare “platform strategy” e “module strategy”. Strategie di prezzo. Dal “product-based” al “brand-based”: la marca nell’automotive. Tesla: auto per il futuro. L’auto elettrica. Tesla Motors. Tesla’s marketing mix: 4P.

References

Bibliografia: pp. 42-45.

Thesis Type: Bachelor's Degree Thesis
Institution: Luiss Guido Carli
Degree Program: Bachelor's Degree Programs > Bachelor's Degree Program in Economics and Management (L-18)
Chair: Marketing
Thesis Supervisor: Costabile, Michele
Academic Year: 2020/2021
Session: Summer
Deposited by: Alessandro Perfetti
Date Deposited: 18 Nov 2021 09:47
Last Modified: 18 Nov 2021 09:47
URI: https://tesi.luiss.it/id/eprint/30732

Downloads

Downloads per month over past year

Repository Staff Only

View Item View Item