Really new product nel settore automotive: il caso Tesla Motors
Piane, Luca (A.A. 2020/2021) Really new product nel settore automotive: il caso Tesla Motors. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 45. [Bachelor's Degree Thesis]
|
PDF (Full text)
Download (1MB) | Preview |
Abstract/Index
Really new product: innovare. Nuove opzioni di scelta. L’ideazione del prodotto. La strategia di marketing. Marketing nel settore automotive. Segmentazione del mercato. Strategie di prodotto: in particolare “platform strategy” e “module strategy”. Strategie di prezzo. Dal “product-based” al “brand-based”: la marca nell’automotive. Tesla: auto per il futuro. L’auto elettrica. Tesla Motors. Tesla’s marketing mix: 4P.
References
Bibliografia: pp. 42-45.
Thesis Type: | Bachelor's Degree Thesis |
---|---|
Institution: | Luiss Guido Carli |
Degree Program: | Bachelor's Degree Programs > Bachelor's Degree Program in Economics and Management (L-18) |
Chair: | Marketing |
Thesis Supervisor: | Costabile, Michele |
Academic Year: | 2020/2021 |
Session: | Summer |
Deposited by: | Alessandro Perfetti |
Date Deposited: | 18 Nov 2021 09:47 |
Last Modified: | 18 Nov 2021 09:47 |
URI: | https://tesi.luiss.it/id/eprint/30732 |
Downloads
Downloads per month over past year
Repository Staff Only
View Item |