Purposeful branding, analisi della sua efficacia: il caso comparato PepsiCo. e Nike

Sepe, Carlo Armando (A.A. 2020/2021) Purposeful branding, analisi della sua efficacia: il caso comparato PepsiCo. e Nike. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 69. [Bachelor's Degree Thesis]

[img]
Preview
PDF (Full text)
Download (1MB) | Preview

Abstract/Index

Il brand purpose. Cos’è il brand purpose? I vantaggi del purposeful branding. Costruzione di un purposeful branding efficace. Inefficacia del purpose nella corporate strategy. Utilizzi impropri del purposeful branding. Effetti di una recezione negativa sul brand. I fattori necessari. Case studies. Caso PepsiCo: supporto a BLM. Caso Nike: supporto a BLM.

References

Bibliografia: pp. 62-69.

Thesis Type: Bachelor's Degree Thesis
Institution: Luiss Guido Carli
Degree Program: Bachelor's Degree Programs > Bachelor's Degree Program in Economics and Management (L-18)
Chair: Marketing
Thesis Supervisor: Costabile, Michele
Academic Year: 2020/2021
Session: Autumn
Deposited by: Alessandro Perfetti
Date Deposited: 27 Apr 2022 13:28
Last Modified: 27 Apr 2022 13:28
URI: https://tesi.luiss.it/id/eprint/32103

Downloads

Downloads per month over past year

Repository Staff Only

View Item View Item