Purposeful branding, analisi della sua efficacia: il caso comparato PepsiCo. e Nike
Sepe, Carlo Armando (A.A. 2020/2021) Purposeful branding, analisi della sua efficacia: il caso comparato PepsiCo. e Nike. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 69. [Bachelor's Degree Thesis]
|
PDF (Full text)
Download (1MB) | Preview |
Abstract/Index
Il brand purpose. Cos’è il brand purpose? I vantaggi del purposeful branding. Costruzione di un purposeful branding efficace. Inefficacia del purpose nella corporate strategy. Utilizzi impropri del purposeful branding. Effetti di una recezione negativa sul brand. I fattori necessari. Case studies. Caso PepsiCo: supporto a BLM. Caso Nike: supporto a BLM.
References
Bibliografia: pp. 62-69.
Thesis Type: | Bachelor's Degree Thesis |
---|---|
Institution: | Luiss Guido Carli |
Degree Program: | Bachelor's Degree Programs > Bachelor's Degree Program in Economics and Management (L-18) |
Chair: | Marketing |
Thesis Supervisor: | Costabile, Michele |
Academic Year: | 2020/2021 |
Session: | Autumn |
Deposited by: | Alessandro Perfetti |
Date Deposited: | 27 Apr 2022 13:28 |
Last Modified: | 27 Apr 2022 13:28 |
URI: | https://tesi.luiss.it/id/eprint/32103 |
Downloads
Downloads per month over past year
Repository Staff Only
View Item |