Need for uniqueness in luxury consumption: better to rent or buy?

Boccardi, Chiara (A.A. 2020/2021) Need for uniqueness in luxury consumption: better to rent or buy? Tesi di Laurea in Gestione del prodotto e della marca, Luiss Guido Carli, relatore Marco Francesco Mazzù, pp. 112. [Master's Degree Thesis]

[img]
Preview
PDF (Full text)
Download (3MB) | Preview

Abstract/Index

Quanto vale la sharing economy? Sharing economy: non più possedere ma condividere. La coesistenza del consumo solido e liquido. Le diverse tipologie di sharing economy. La sharing economy nel fashion. Analisi delle letteratura. Analisi a supporto del need for uniqueness. Analisi a supporto del status symbol. Analisi a supporto della fashion sharing economy. Letteratura a supporto della luxury purchase intention. Sviluppo ipotesi di ricerca. Metodologia. Theoretical framework. Analisi dei dati e risultati. Discussione generale e risultati.

References

Bibliografia: pp. 51-57. Sitografia: p. 58.

Thesis Type: Master's Degree Thesis
Institution: Luiss Guido Carli
Degree Program: Master's Degree Programs > Master's Degree Program in Marketing (LM-77)
Chair: Gestione del prodotto e della marca
Thesis Supervisor: Mazzù, Marco Francesco
Thesis Co-Supervisor: Farace, Stefania
Academic Year: 2020/2021
Session: Extraordinary
Deposited by: Alessandro Perfetti
Date Deposited: 26 Jul 2022 08:43
Last Modified: 26 Jul 2022 08:43
URI: https://tesi.luiss.it/id/eprint/32948

Downloads

Downloads per month over past year

Repository Staff Only

View Item View Item