Il digital marketing per la moda sostenibile

Martignetti, Francesca (A.A. 2021/2022) Il digital marketing per la moda sostenibile. Tesi di Laurea in Digital marketing transformation & customer experience, Luiss Guido Carli, relatore Daniele D'Ambrosio, pp. 92. [Bachelor's Degree Thesis]

[img]
Preview
PDF (Full text)
Download (4MB) | Preview

Abstract/Index

Concetti fondamentali. Definizione di digital marketing. La transizione dal marketing tradizionale al marketing digitale. Il digital marketing nella moda. Sostenibilità ambientale ed economia circolare. La moda sostenibile. Digital marketing e moda sostenibile. Le strategie di marketing adottate dai fashion brand per promuovere la moda sostenibile. “Pre-loved” e “second hand”. Casi di studio: Stella McCartney, Armani, Hugo Boss.

References

Bibliografia: pp. 78-81. Sitografia: pp. 82-90.

Thesis Type: Bachelor's Degree Thesis
Institution: Luiss Guido Carli
Degree Program: Bachelor's Degree Programs > Bachelor's Degree Program in Economics and Management (L-18)
Chair: Digital marketing transformation & customer experience
Thesis Supervisor: D'Ambrosio, Daniele
Academic Year: 2021/2022
Session: Autumn
Deposited by: Alessandro Perfetti
Date Deposited: 03 Apr 2023 10:47
Last Modified: 03 Apr 2023 10:47
URI: https://tesi.luiss.it/id/eprint/35495

Downloads

Downloads per month over past year

Repository Staff Only

View Item View Item