Il digital marketing per la moda sostenibile
Martignetti, Francesca (A.A. 2021/2022) Il digital marketing per la moda sostenibile. Tesi di Laurea in Digital marketing transformation & customer experience, Luiss Guido Carli, relatore Daniele D'Ambrosio, pp. 92. [Bachelor's Degree Thesis]
|
PDF (Full text)
Download (4MB) | Preview |
Abstract/Index
Concetti fondamentali. Definizione di digital marketing. La transizione dal marketing tradizionale al marketing digitale. Il digital marketing nella moda. Sostenibilità ambientale ed economia circolare. La moda sostenibile. Digital marketing e moda sostenibile. Le strategie di marketing adottate dai fashion brand per promuovere la moda sostenibile. “Pre-loved” e “second hand”. Casi di studio: Stella McCartney, Armani, Hugo Boss.
References
Bibliografia: pp. 78-81. Sitografia: pp. 82-90.
Thesis Type: | Bachelor's Degree Thesis |
---|---|
Institution: | Luiss Guido Carli |
Degree Program: | Bachelor's Degree Programs > Bachelor's Degree Program in Economics and Management (L-18) |
Chair: | Digital marketing transformation & customer experience |
Thesis Supervisor: | D'Ambrosio, Daniele |
Academic Year: | 2021/2022 |
Session: | Autumn |
Deposited by: | Alessandro Perfetti |
Date Deposited: | 03 Apr 2023 10:47 |
Last Modified: | 03 Apr 2023 10:47 |
URI: | https://tesi.luiss.it/id/eprint/35495 |
Downloads
Downloads per month over past year
Repository Staff Only
View Item |