Machine learning and artificial intelligence for customer purchase prediction in the luxury fashion industry
Baciu, Elena Alexandra (A.A. 2022/2023) Machine learning and artificial intelligence for customer purchase prediction in the luxury fashion industry. Tesi di Laurea in Customer intelligence e logiche di analisi dei big data, Luiss Guido Carli, relatore Emanuele Frontoni, pp. 90. [Master's Degree Thesis]
Full text for this thesis not available from the repository.
Abstract/Index
L’intelligenza artificiale nella luxury fashion industry. Il concetto di luxury. Definizione di intelligenza artificiale. Applicazioni dell'intelligenza artificiale del luxury fashion. Previsione delle vendite e l’influenza sul media mix. Analisi predittive. Definizione di serie temporale. L’influenza della previsione delle vendite sul media mix. Cosa si intende per media mix. Metodologia. Time series forecasting: modelli. Metriche di performance.
References
Bibliografia: pp. 61-69.
Thesis Type: | Master's Degree Thesis |
---|---|
Institution: | Luiss Guido Carli |
Degree Program: | Master's Degree Programs > Master's Degree Program in Marketing (LM-77) |
Chair: | Customer intelligence e logiche di analisi dei big data |
Thesis Supervisor: | Frontoni, Emanuele |
Thesis Co-Supervisor: | Romeo, Luca |
Academic Year: | 2022/2023 |
Session: | Autumn |
Deposited by: | Alessandro Perfetti |
Date Deposited: | 27 Jun 2024 09:35 |
Last Modified: | 27 Jun 2024 09:35 |
URI: | https://tesi.luiss.it/id/eprint/39125 |
Downloads
Downloads per month over past year
Repository Staff Only
View Item |