Machine learning and artificial intelligence for customer purchase prediction in the luxury fashion industry

Baciu, Elena Alexandra (A.A. 2022/2023) Machine learning and artificial intelligence for customer purchase prediction in the luxury fashion industry. Tesi di Laurea in Customer intelligence e logiche di analisi dei big data, Luiss Guido Carli, relatore Emanuele Frontoni, pp. 90. [Master's Degree Thesis]

Full text for this thesis not available from the repository.

Abstract/Index

L’intelligenza artificiale nella luxury fashion industry. Il concetto di luxury. Definizione di intelligenza artificiale. Applicazioni dell'intelligenza artificiale del luxury fashion. Previsione delle vendite e l’influenza sul media mix. Analisi predittive. Definizione di serie temporale. L’influenza della previsione delle vendite sul media mix. Cosa si intende per media mix. Metodologia. Time series forecasting: modelli. Metriche di performance.

References

Bibliografia: pp. 61-69.

Thesis Type: Master's Degree Thesis
Institution: Luiss Guido Carli
Degree Program: Master's Degree Programs > Master's Degree Program in Marketing (LM-77)
Chair: Customer intelligence e logiche di analisi dei big data
Thesis Supervisor: Frontoni, Emanuele
Thesis Co-Supervisor: Romeo, Luca
Academic Year: 2022/2023
Session: Autumn
Deposited by: Alessandro Perfetti
Date Deposited: 27 Jun 2024 09:35
Last Modified: 27 Jun 2024 09:35
URI: https://tesi.luiss.it/id/eprint/39125

Downloads

Downloads per month over past year

Repository Staff Only

View Item View Item