Browse by Chair
![]() | Up a level |
A
Amati, Ludovica (A.A. 2015/2016) Offshoring e reshoring: due fenomeni a confronto. Tesi di Laurea in Brand management, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 94. [Master's Degree Thesis]
Aliberti, Francesca Romana (A.A. 2015/2016) Comunicare le strategie di reshoring: la risposta del consumatore alle motivazioni aziendali. Tesi di Laurea in Brand management, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 166. [Master's Degree Thesis]
B
Baldoni, Emanuele (A.A. 2023/2024) Sustainability and excellence made in Italy: the case of premium kitchens Elmar. Tesi di Laurea in Brand management, Luiss Guido Carli, relatore Matteo De Angelis, pp. 83. [Master's Degree Thesis]
Buscemi, Marina (A.A. 2015/2016) L’effetto country of origin e le reazioni dei consumatori: un'analisi empirica in tempo di product harm crisis. Tesi di Laurea in Brand management, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 147. [Master's Degree Thesis]
Bertè, Federico (A.A. 2015/2016) Brand ambivalence: un’analisi esplorativa. Tesi di Laurea in Brand management, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 94. [Master's Degree Thesis]
C
Caroprese, Giuseppe (A.A. 2015/2016) Il marketing non convenzionale: nascita, evoluzione e potenzialità. Tesi di Laurea in Brand management, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 149. [Master's Degree Thesis]
D
Di Bugno, Giulia (A.A. 2023/2024) Fashion and sustainable development: a multidisciplinary project for showing the determining role of luxury and aesthetics. Tesi di Laurea in Brand management, Luiss Guido Carli, relatore Matteo De Angelis, pp. 84. [Master's Degree Thesis]
D'Arpino, Ilaria (A.A. 2023/2024) Luxury and beauty: the impact of aesthetics and design on the perception and positioning of luxury fashion brands. Tesi di Laurea in Brand management, Luiss Guido Carli, relatore Matteo De Angelis, pp. 90. [Master's Degree Thesis]
M
Migliori, Alessia (A.A. 2024/2025) The impact of AI on brand management: the TIM Sanremo 2025 case study. Tesi di Laurea in Brand management, Luiss Guido Carli, relatore Matteo De Angelis, pp. 77. [Master's Degree Thesis]
Muratori, Luca (A.A. 2023/2024) Positioning and differentiation strategies among leading consulting brands: a comparative analysis. Tesi di Laurea in Brand management, Luiss Guido Carli, relatore Matteo De Angelis, pp. 124. [Master's Degree Thesis]
Minozzi, Federica (A.A. 2015/2016) Il concetto di amicizia nel rapporto consumatore marca: aspetti teorici ed analisi qualitativa. Tesi di Laurea in Brand management, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 124. [Master's Degree Thesis]
P
Pavone, Massimiliano (A.A. 2024/2025) Future game changers: how women's football can fulfill its full potential: strategies and benefits for engaging the female section of socierty more successfully and attracting young athletes to grow the industry. Tesi di Laurea in Brand management, Luiss Guido Carli, relatore Matteo De Angelis, pp. 98. [Master's Degree Thesis]
Petruzzi, Sara (A.A. 2023/2024) Aesthetics, technology and sustainability: the analysis of their influence on La Marzocco's strategies in the Italian luxury industry. Tesi di Laurea in Brand management, Luiss Guido Carli, relatore Matteo De Angelis, pp. 73. [Master's Degree Thesis]
Paravati, Roberto (A.A. 2015/2016) Gli sprechi alimentari domestici e le attività di corporate social responsibility delle imprese del dettaglio: una ricerca empirica. Tesi di Laurea in Brand management, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 103. [Master's Degree Thesis]
Persico, Eduardo (A.A. 2015/2016) La rappresentazione del made in Italy nella stampa economica: una ricerca esplorativa. Tesi di Laurea in Brand management, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 147. [Master's Degree Thesis]
R
Rondoni, Andrea (A.A. 2015/2016) CSR actions and their effects on consumer behavioral responses: a focus on the relationship between CSR typology, intention to buy and positive word of mouth. Tesi di Laurea in Brand management, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 105. [Master's Degree Thesis]
S
Scafuro, Rossana (A.A. 2015/2016) L'influenza del packaging sulle scelte di consumo alimentare. Tesi di Laurea in Brand management, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 117. [Master's Degree Thesis]
Silani, Silvia (A.A. 2015/2016) Lo spreco alimentare domestico: analisi degli aspetti emozionali e conflittuali del fenomeno. Tesi di Laurea in Brand management, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 129. [Master's Degree Thesis]



