Competitive advantage of customer centricity: il caso Nespresso
Silvestri, Riccardo (A.A. 2019/2020) Competitive advantage of customer centricity: il caso Nespresso. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 52. [Bachelor's Degree Thesis]
|
PDF (Full text)
Download (1MB) | Preview |
Abstract/Index
Il cliente: da strumento a fine. Customer centricity: il cliente come focus aziendale. Basi teoriche di un efficiente orientamento al cliente. Customer targeting: dal mercato al cliente: definizione e componenti. Customer journey: il percorso del cliente: definizione teorica ed obiettivi pratici. Customer experience: cenni storici e definizione teorica. Il caso Nespresso. Perchè la Nespresso è considerata costomer-centric? Scenario post Covis-19.
References
Bibliografia: pp. 47-50. Sitografia: pp. 51-52.
Thesis Type: | Bachelor's Degree Thesis |
---|---|
Institution: | Luiss Guido Carli |
Degree Program: | Bachelor's Degree Programs > Bachelor's Degree Program in Economics and Management (L-18) |
Chair: | Marketing |
Thesis Supervisor: | Costabile, Michele |
Academic Year: | 2019/2020 |
Session: | Summer |
Deposited by: | Alessandro Perfetti |
Date Deposited: | 06 Nov 2020 13:40 |
Last Modified: | 06 Nov 2020 13:40 |
URI: | https://tesi.luiss.it/id/eprint/27539 |
Downloads
Downloads per month over past year
Repository Staff Only
View Item |