Geostyle: artificial intelligence for discovering fashion trends in social media data for fashion luxury industry

Andriani, Giordana (A.A. 2022/2023) Geostyle: artificial intelligence for discovering fashion trends in social media data for fashion luxury industry. Tesi di Laurea in Customer intelligence e logiche di analisi dei big data, Luiss Guido Carli, relatore Marina Paolanti, pp. 99. [Master's Degree Thesis]

[img]
Preview
PDF (Full texgt)
Download (2MB) | Preview

Abstract/Index

La moda incontra l’intelligenza artificiale. La digitalizzazione: tra sfide e innovazioni tecnologiche. L’intelligenza artificiale e il marketing della moda. Geografia, moda e lusso. L'influenza geografica sulle tendenze globali. Il potere della geolocalizzazione. La geografia della moda. Il settore del fashion luxury. Obiettivo di ricerca. Materiali e metodi. Strumenti. Il dataset. Metodologia. Risultati e discussioni. Performance e risultati. Discussione e implicazioni di marketing.

References

Bibliografia: pp. 78-83.

Thesis Type: Master's Degree Thesis
Institution: Luiss Guido Carli
Degree Program: Master's Degree Programs > Master's Degree Program in Marketing (LM-77)
Chair: Customer intelligence e logiche di analisi dei big data
Thesis Supervisor: Paolanti, Marina
Thesis Co-Supervisor: Villarroel Ordenes, Francisco Javier
Academic Year: 2022/2023
Session: Autumn
Deposited by: Alessandro Perfetti
Date Deposited: 27 Jun 2024 08:37
Last Modified: 27 Jun 2024 08:37
URI: https://tesi.luiss.it/id/eprint/39115

Downloads

Downloads per month over past year

Repository Staff Only

View Item View Item