Browse by Chair
Up a level |
A
Angrisani, Enrica (A.A. 2022/2023) The effects of influencer marketing and the dupe trend on TikTok. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefano Franco, pp. 57. [Master's Degree Thesis]
Alibrio, Alessia (A.A. 2020/2021) Luxury is sustainable: the impact of ecological looking sustainable packaging on brand evaluation and willingness to buy. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 81. [Master's Degree Thesis]
Andolina, Andrea (A.A. 2017/2018) Online food delivery: food quality e delivery service i punti di forza per una digital food experience soddisfacente. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 121. [Master's Degree Thesis]
Andreotti, Lorenzo (A.A. 2016/2017) Il lusso e i millennials italiani: tra materialismo e suscettibilità alle influenze interpersonali. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 124. [Master's Degree Thesis]
Attili, Laura (A.A. 2016/2017) Luxury brand e social media: il ruolo del linguaggio e della logo prominence. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 101. [Master's Degree Thesis]
B
Bareato, Ludovica (A.A. 2022/2023) Luxury purchases: the effect of sustainable cues on consumers’ guilt reduction and the mediating role of product durability evaluation. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefano Franco, pp. 85. [Master's Degree Thesis]
Barbieri, Maria Orsola (A.A. 2020/2021) Lo store diventa museo: l'effetto del visual merchandising museologico sulla customer inspiration. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 88. [Master's Degree Thesis]
Binello, Giovanni (A.A. 2020/2021) Video killed the radio star: opportunities and challenges of video selling in the retail industry. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 66. [Master's Degree Thesis]
Bentini, Elisa (A.A. 2020/2021) You inspire me: come l'online visual merchandising dei brand di lusso influenza il comportamento dei consumatori tramite Instagram. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 104. [Master's Degree Thesis]
Biffi, Lorenzo (A.A. 2017/2018) Bias cognitivi nel marketing: confronto ed analisi introspettiva del loro impatto sul comportamento d’acquisto. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 141. [Master's Degree Thesis]
Barletta, Francesco (A.A. 2017/2018) Il marketing esperienziale: il caso Nike Jordan. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 117. [Master's Degree Thesis]
Bochicchio, Silvia (A.A. 2016/2017) Il linguaggio astratto e concreto nei social video: un’applicazione pratica del linguistic category model nel settore lusso e uno studio sui consumatori con alto status consumption. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 123. [Master's Degree Thesis]
Basile, Mario (A.A. 2016/2017) Lusso e sostenibilità: uno studio esplorativo sulle percezioni dei consumatori. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 111. [Master's Degree Thesis]
Barbi, Roberta (A.A. 2016/2017) Experience marketing dal pre al post acquisto: come trasformare la vendita di un prodotto in una gratificante esperienza di acquisto. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 87. [Master's Degree Thesis]
C
Coniglio, Carolina Elisabetta (A.A. 2022/2023) Trialability nel luxury beauty: una prospettiva generazionale: il caso Estée Lauder Companies. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Luigi Monsurro, pp. 122. [Master's Degree Thesis]
Comotto, Caterina (A.A. 2022/2023) Upcycled food: l’importanza del packaging per favorire scelte sostenibili. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Luigi Monsurro, pp. 79. [Master's Degree Thesis]
Cofelice, Mirco (A.A. 2022/2023) How luxury fashion brands manage to create unforgettable customer experiences and Marni case analysis. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefano Franco, pp. 75. [Master's Degree Thesis]
Canedo Aldave, Natasha (A.A. 2021/2022) Is the ‘s worth it? Analysing the effect of the genitive form in a brand’s name and text-based logo on consumers. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 53. [Master's Degree Thesis]
Crescenzi, Elena (A.A. 2018/2019) Il comportamento dei consumatori nei confronti delle tecnologie automatizzate nel commercio e nei servizi. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Francesco Massara, pp. 80. [Master's Degree Thesis]
Carusone, Carmine (A.A. 2016/2017) Il lusso sostenibile: Un'analisi empirica degli effetti che un approccio produttivo sostenibile genera sulla percezione di lussuosità di un brand. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 115. [Master's Degree Thesis]
D
Di Bonito, Federica (A.A. 2022/2023) Smart stores: virtual fitting room e consumer delight. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Luigi Monsurro, pp. 83. [Master's Degree Thesis]
D'Addesa, Chiara (A.A. 2022/2023) Will consumers leave the physical stores to buy in the luxury metaverse? Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefano Franco, pp. 88. [Master's Degree Thesis]
Da Dalt, Veronica (A.A. 2021/2022) La comunicazione multimodale nel contesto del social media advertising: evidenze empiriche sull’effetto di interazione tra testo ed elementi pittorici. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 76. [Master's Degree Thesis]
Della Rocca, Marialaura (A.A. 2021/2022) Video-selling: see now, buy now! Understanding the effect of background setting on willingness to buy. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 61. [Master's Degree Thesis]
De Maggio, Giovanni (A.A. 2021/2022) Social eco labels in fast moving consumer goods market. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Carmela Donato, pp. 112. [Master's Degree Thesis]
Del Monte, Beatrice Maria (A.A. 2020/2021) Il framing testuale sul packaging: l’impatto sul comportamento d’acquisto dei consumatori. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 84. [Master's Degree Thesis]
Di Nuzzo, Alessandro (A.A. 2018/2019) La rilevanza del marketing esperienziale nello sport: analisi sul match day. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 93. [Master's Degree Thesis]
De Angelis, Tommaso (A.A. 2018/2019) Politica 2.0, l'impatto delle strategie di marketing e dei social media in ambito politico e elettorale su candidati e elettori nel 21. secolo. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 95. [Master's Degree Thesis]
De Stefano, Luca (A.A. 2018/2019) L'impatto dell'intelligenza artificiale e delle nuove tecnologie nel retail: l'interazione uomo macchina. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Francesco Massara, pp. 192. [Master's Degree Thesis]
Del Vecchio, Giorgia (A.A. 2018/2019) La nuova frontiera della customer experience: colpire il consumatore attraverso il mobile. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 105. [Master's Degree Thesis]
Delli Compagni, Luigi (A.A. 2017/2018) L’ascesa del modello omnichannel: come l’evoluzione tecnologica ha modificato le strategie di marketing. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 115. [Master's Degree Thesis]
Donato, Serena (A.A. 2017/2018) Online shopping experience: l’appartenenza generazionale e il genere influenzano gli effetti delle dimensioni fisica, ideologica e sociale? Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 152. [Master's Degree Thesis]
Dell'Orco, Erica (A.A. 2017/2018) Le preferenze dei consumatori del lusso nella scelta della tipologia di store in cui effettuare l'acquisto. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 91. [Master's Degree Thesis]
Dolcini, Camilla (A.A. 2016/2017) Sviluppo sostenibile: uno studio sul potenziale ruolo del marketing sensoriale. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 79. [Master's Degree Thesis]
Di Santo, Alessandra (A.A. 2016/2017) L'evoluzione del processo decisionale d'acquisto in ambito automotive: il caso Ford Italia. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 128. [Master's Degree Thesis]
F
Frazzoli, Alberto (A.A. 2022/2023) Second-hand retailing: tra lusso e sostenibilità: l’importanza dello storytelling nell’influenzare i consumatori all’acquisto. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Luigi Monsurro, [Master's Degree Thesis]
Faragalli Serroni, Francesco (A.A. 2018/2019) Caring: building a niche position in the long term car rental market. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 99. [Master's Degree Thesis]
Finicelli, Silvia (A.A. 2018/2019) Distribution strategies in the luxury jewelry market: the Swarovski case. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 112. [Master's Degree Thesis]
Franco, Gioia (A.A. 2016/2017) Turismo di lusso e sostenibilità: il ruolo dell’autenticità e della consapevolezza ambientale. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 97. [Master's Degree Thesis]
G
Giannella, Desideria (A.A. 2022/2023) L’importanza della tangibilità dei benefit per l’acquisto di prodotti fashion sostenibili. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Luigi Monsurro, pp. 89. [Master's Degree Thesis]
Gentile, Claudia (A.A. 2021/2022) Prima lo guardi e poi lo compri: come il live stream selling impatta sull’intenzione d’acquisto del consumatore. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 77. [Master's Degree Thesis]
Genovese, Giorgia (A.A. 2021/2022) Il native advertising: la rivoluzione digitale nell’epoca del turismo 2.0. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 85. [Master's Degree Thesis]
Gilcher, Daniela (A.A. 2020/2021) Second-hand fashion becoming the first choice among sustainable options: the role of sustainability cues in packaging in encouraging consumers to share their unboxing experience on social media. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 76. [Master's Degree Thesis]
Giannitelli, Alessia (A.A. 2019/2020) The new era of retail online: platforms for creative entrepreneurs and the Etsy Marketplace case. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 100. [Master's Degree Thesis]
Grande, Michele (A.A. 2019/2020) Retail orologeria e gioielleria di lusso in ottica omnicanale. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Francesco Massara, pp. 112. [Master's Degree Thesis]
Giannotti, Livia (A.A. 2018/2019) Marketing esperienziale e il nuovo concetto di enoteca online: il caso Vino75. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 157. [Master's Degree Thesis]
Gentilini, Laura (A.A. 2018/2019) Omnichannel customer journey nel settore automotive: analisi dell’influenza sulla percezione dei consumatori. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 106. [Master's Degree Thesis]
Graziano, Valeria (A.A. 2018/2019) The consumers' perception of the luxury brand's value and the influence on their purchase intention. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Francesco Massara, pp. 69. [Master's Degree Thesis]
Gavasci, Valentina (A.A. 2016/2017) Il marketing olfattivo: una verifica empirica nel settore dell'abbigliamento. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 173. [Master's Degree Thesis]
I
Iafrancesco, Pamerla (A.A. 2017/2018) L’influenza della religiosità sul temporal discounting: analisi quantitativa dell’effetto e process tracing delle preferenze soggettive. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 119. [Master's Degree Thesis]
Iovino, Antonio (A.A. 2016/2017) Fondamenti teorici sulla co-creazione: l'effetto della fonte di design sulla domanda dei prodotti di lusso e sul passaparola. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 137. [Master's Degree Thesis]
L
Langhi, Dario (A.A. 2022/2023) Customer delight e artificial intelligence? Uno studio sugli effetti del delight nel contesto AI. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Luigi Monsurro, pp. 65. [Master's Degree Thesis]
Lodovichi, Silvia (A.A. 2021/2022) Come lo dici? L'influenza del tone of voice su coinvolgimento e WOM nel contesto del video selling. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 116. [Master's Degree Thesis]
Landozzi, Federico (A.A. 2020/2021) Le azioni sono più forti delle parole? Utilizzare il social proof come tecnica di visual merchandising per promuovere prodotti di elettronica di consumo. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 109. [Master's Degree Thesis]
Lucantoni, Gianluca (A.A. 2018/2019) Dalla comunicazione al marketing politico: come i social media influenzano la fedeltà al leader e l'intenzione di voto. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 183. [Master's Degree Thesis]
Lesti, Martina (A.A. 2016/2017) La sostenibilità nel lusso e nel mass market: un’analisi empirica sulla percezione dei consumatori. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 149. [Master's Degree Thesis]
M
Marandola, Maria (A.A. 2022/2023) The second-hand fashion market: does informing consumers on its sustainability increase their willingness to buy? Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefano Franco, pp. 118. [Master's Degree Thesis]
Marchese, Federico (A.A. 2021/2022) Il video non basta: ruolo del live streaming selling nel determinare l’intenzione d’acquisto nei contesti di vendita online. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 142. [Master's Degree Thesis]
Majorano, Fabrizio (A.A. 2018/2019) Trasporto marittimo e sostenibilità: le strategie attuate dalle aziende e l'influenza sui consumatori. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 94. [Master's Degree Thesis]
Maggi, Federico (A.A. 2018/2019) Navigating the new path to the vehicle buying process: a focus on the in store customer journey. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Francesco Massara, pp. 83. [Master's Degree Thesis]
Magdalone, Edoardo (A.A. 2017/2018) Le dinamiche di incidenza dei punti vendita sulla percezione di qualità nel settore del vino. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 86. [Master's Degree Thesis]
Mazza, Bruno Maria (A.A. 2017/2018) L'impatto del food delivery sul consumatore: implicazioni presenti e future. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 76. [Master's Degree Thesis]
Minio Paluello, Sofia (A.A. 2016/2017) Experiential marketing: le nuove modalità di consumo e i millennials, sesto continente del lusso: caso studio F is for...Fendi. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 158. [Master's Degree Thesis]
Marica, Camilla (A.A. 2016/2017) Viral advertising: successo prevedibile o variabili aleatorie? il caso studio TIM. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 129. [Master's Degree Thesis]
N
Negro, Francesco Maria (A.A. 2022/2023) Sport team merchandising: the sport performance impact on the purchase intention. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefano Franco, pp. 58. [Master's Degree Thesis]
Naselli, Federica (A.A. 2018/2019) The analysis of customer centric approach: how to offer a superior service and built long term relationship in luxury hotels through sensory experience, personalization and customization. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 108. [Master's Degree Thesis]
P
Pesic, Aleksandra (A.A. 2022/2023) Forgiving or forsaking? Exploring consumer forgiveness and coping behavior after luxury brand transgressions across generations. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefano Franco, pp. 53. [Master's Degree Thesis]
Presta, Chiara (A.A. 2022/2023) Sostenibilità e fashion industry: il potere dell’ambivalenza emotiva nel rivelare l’inganno del greenwashing. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Luigi Monsurro, pp. 100. [Master's Degree Thesis]
Percipalle, Ariane (A.A. 2022/2023) How moderate versus high similarity in private label imitation strategy hampers quality and preference of category leading brands. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefano Franco, pp. 78. [Master's Degree Thesis]
Pennacchio, Daniele (A.A. 2021/2022) Video-selling: investigating recording style and zooming direction on purchase intention. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 66. [Master's Degree Thesis]
Provaggi, Eleonora (A.A. 2020/2021) L’ottimizzazione dell’online shopping experience attraverso le visual AI solutions: focus sul consumption behaviour della generazione Z. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 103. [Master's Degree Thesis]
Paglioni, Alessandro (A.A. 2019/2020) E-commerce growth & the last mile of online food delivery in a btoc context: the case study of JaFood. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 149. [Master's Degree Thesis]
Palumbo, Sofia (A.A. 2019/2020) Esperienze ed emozioni: la customer experience nel settore della ristorazione e gli effetti della pandemia da Covid-19. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 90. [Master's Degree Thesis]
Pomponio, Francesco (A.A. 2018/2019) Electoral marketing in the era of digital transformation: the Matteo Salvini case. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 71. [Master's Degree Thesis]
Pletto, Eugenio Alberto Maria (A.A. 2018/2019) The new frontier of e-commerce: social commerce and future implications. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 104. [Master's Degree Thesis]
Pollio, Esther (A.A. 2018/2019) Digital healthcare marketing: strategia multichannel direct to patients con diagnosi di sclerosi multipla. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 159. [Master's Degree Thesis]
Panetta, Paolo (A.A. 2017/2018) Youtopia: a digital startup for marketing socially and environmentally responsible products and behaviors. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 141. [Master's Degree Thesis]
Piccolo, Pasquale (A.A. 2017/2018) Il marketing del visibile: studio del marketing esperienziale e dell'impatto della vista nella sfera sensoriale. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 98. [Master's Degree Thesis]
Prezioso, Federico Flavio (A.A. 2016/2017) Sostenibilità ed emozioni: uno studio empirico sul ruolo del product meaning. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 132. [Master's Degree Thesis]
R
Rubino, Sara (A.A. 2021/2022) La shopping experience nel contesto del live streaming commerce: come l’interazione tra gli utenti influenza l’intenzione d’acquisto. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 84. [Master's Degree Thesis]
Roscio, Giacomo Andrea (A.A. 2018/2019) Strategie omnichannel: storia, sviluppo e impatto: influenza delle promozioni non monetarie sulla brand image e sull'intenzione d'acquisto dei consumatori. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 132. [Master's Degree Thesis]
Russo, Giuseppe (A.A. 2017/2018) Strategia di marketing omnichannel: l'impatto sulle percezioni dei consumatori, evidenze dall'Italia e dal Brasile. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 173. [Master's Degree Thesis]
Repole, Matteo (A.A. 2016/2017) Il marketing dell'esperienza nel turismo di lusso. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 156. [Master's Degree Thesis]
S
Sommaruga, Dario (A.A. 2022/2023) Emozioni e intelligenza artificiale: uno studio sull’impatto dell’antropomorfismo e dell’amore investito nel processo di generazione di un output, per l’accettazione dei prodotti generati dall’AI. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Luigi Monsurro, pp. 101. [Master's Degree Thesis]
Salpietro, Serena (A.A. 2022/2023) Tra femminilità e mascolinità: stereotipi e pregiudizi di genere nelle intelligenze artificiali e nell'innovazione tecnologica. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Luigi Monsurro, pp. 62. [Master's Degree Thesis]
Sansonetti, Ilaria (A.A. 2022/2023) Hai la personalità giusta? Uno studio sul rapporto tra la personalità di un brand e il proprio conversational agent. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Luigi Monsurro, pp. 106. [Master's Degree Thesis]
Salvato, Ludovica (A.A. 2022/2023) When customer relationship meets the ultimate frontier of technology in the luxury industry: the case of the automated Jacquemus 24/24 pop-up store. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefano Franco, pp. 73. [Master's Degree Thesis]
Sacco, Valentina (A.A. 2020/2021) Mi vedi? Il ruolo della compassione nel modificare le percezioni rispetto al consumo della carne. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 88. [Master's Degree Thesis]
Spena, Caterina Ingrid (A.A. 2020/2021) Creare un'esperienza multisensoriale online: immaginare un odore attraverso stimoli visivi del visual merchandising. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 105. [Master's Degree Thesis]
Sciandra, Carla (A.A. 2017/2018) Il marketing esperienziale e la customer experience: il caso Armani. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 125. [Master's Degree Thesis]
T
Tedone, Giulia (A.A. 2021/2022) Soggiornare in un hotel con i robot: indagine su come gli attributi di un robot possono influire sull'atteggiamento del consumatore. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 77. [Master's Degree Thesis]
Tonanzi, Camilla (A.A. 2021/2022) Colorato, sempre di più: come linguaggio e colore influenzano l'atteggiamento coinvolto dei consumatori nei confronti di annunci nativi sui social. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 90. [Master's Degree Thesis]
Tomassoni, Elettra (A.A. 2021/2022) Il linguaggio nei native ads: l’effetto della mental imagery e della direzione dello sguardo sull’atteggiamento dei consumatori. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefania Farace, pp. 95. [Master's Degree Thesis]
Trapani, Paolo (A.A. 2017/2018) Marketing esperienziale: dalle origini alla virtual reality passando per il mobile marketing: uno studio empirico su come le nuove tecnologie in ottica esperienziale impattano sulla customer satisfaction. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 109. [Master's Degree Thesis]
Trabucchi, Cesare (A.A. 2016/2017) Il marketing esperienziale nel settore automotive e la sua influenza sulla qualità percepita del prodotto. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 108. [Master's Degree Thesis]
Trovato, Egle (A.A. 2016/2017) L'influenza del marketing esperenziale sul branding: il caso della cosmetic industry. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 124. [Master's Degree Thesis]
Timossi, Federico (A.A. 2016/2017) L'utilizzo dei social video da parte dei brand del lusso: uno studio sul ruolo del linguaggio e del consumo cospicuo. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 95. [Master's Degree Thesis]
V
Van Bruggen, Daniëlle Marlène (A.A. 2022/2023) Am I seeing bouble? Assessing the impact of delaying coupon benefits: a quantitative analysis of regular coupons versus advertised and suprise next-purchase coupons. Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, Luiss Guido Carli, relatore Stefano Franco, pp. 95. [Master's Degree Thesis]
Vajani, Alessandro (A.A. 2016/2017) Is the new luxury a better you? Tesi di Laurea in Retail and service experience marketing, LUISS Guido Carli, relatore Maria Giovanna Devetag, pp. 172. [Master's Degree Thesis]