Browse by Chair

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Candidate | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | F | G | J | L | M | P | Q | R | S | T | U | V
Number of items: 61.

A

Accascina, Enrica (A.A. 2019/2020) Consumers and IoT: a qualitative analysis of factors pro and against the smart objects’ adoption. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 106. [Master's Degree Thesis]

Antoniazzi, Eleonora (A.A. 2018/2019) Does indulging always lead to regret? An exploratory astudy on the ambivalent valence of indulgent behaviours. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 79. [Master's Degree Thesis]

Azzarello, Maria (A.A. 2018/2019) Customers and smart objects: partnership in comparison with user service provider and master servant relationships. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 79. [Master's Degree Thesis]

Antro, Daniela (A.A. 2011/2012) Social media marketing. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 99. [Master's Degree Thesis]

Aloi, Ilenya (A.A. 2010/2011) Le principali motivazioni alla base dei comportamenti di consumo responsabile. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 125. [Master's Degree Thesis]

Asta, Nicoletta (A.A. 2010/2011) Le difficoltà di consumare in modo responsabile: una ricerca esplorativa sugli ostacoli percepiti dal consumatore, i suoi conflitti emozionali e le relative strategie di cambiamento adottate. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 167. [Master's Degree Thesis]

Antonante, Chiara (A.A. 2010/2011) Emozioni e consumo di contraffazione. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 172. [Master's Degree Thesis]

Angelucci, Valeria (A.A. 2009/2010) Le pratiche di consumo dei prodotti di lusso contraffatti. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 89. [Master's Degree Thesis]

Aiello, Antonio (A.A. 2009/2010) Io e il mio caffè: una ricerca qualitativa su esperienze di consumo e significati del caffè. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 129. [Master's Degree Thesis]

B

Boge, Frida (A.A. 2018/2019) Food waste & food imperfection. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 112. [Master's Degree Thesis]

Berardinetti, Giulia (A.A. 2017/2018) Food imperfection and customer perception: can humorous labelling on imperfect fruit affect customers’ perception? Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 117. [Master's Degree Thesis]

C

Corrado, Chiara (A.A. 2019/2020) How green is the sharing economy? Effects of second hand platforms on indulgence. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 89. [Master's Degree Thesis]

Caruso, Claudia (A.A. 2019/2020) Indulging in luxury: the role of art based marketing techniques. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 84. [Master's Degree Thesis]

Chianese, Giulia Domitilla (A.A. 2018/2019) Food waste and suboptimanl food: a study on disgust sensitinity. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 105. [Master's Degree Thesis]

Cristiano, Davide (A.A. 2010/2011) Motivazioni d’uso dei social network sites. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 78. [Master's Degree Thesis]

Chiarelli, Rosaria (A.A. 2009/2010) Quando la contraffazione aiuta il prodotto originale: un'analisi sullo snob premium. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 89. [Master's Degree Thesis]

Conti, Maria Flavia (A.A. 2009/2010) Una ricerca sul fenomeno dei social network: la profilazione degli utenti e le motivazioni d'uso. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 105. [Master's Degree Thesis]

Cole, Chiara (A.A. 2009/2010) Caratteristiche e motivi del passaparola: uno studio esplorativo sui commenti online dei consumatori. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 135. [Master's Degree Thesis]

Collina, Antonella (A.A. 2009/2010) Il consumo di prodotti originali vs contraffatti: similarità e differenza: un'applicazione della tecnica Zmet. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 108. [Master's Degree Thesis]

Cioci, Valentina (A.A. 2009/2010) Il turismo responsabile: analisi dei comportamenti e freni allo sviluppo. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 217. [Master's Degree Thesis]

Colonna, Mirco (A.A. 2009/2010) Status sociale, percorsi di mobilità sociale verticale e identità (“I”). Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 163. [Master's Degree Thesis]

Cisamolo, Sara (A.A. 2009/2010) Il consumo contemporaneo di prodotti di lusso originali e contraffatti: una ricerca esplorativa tramite interviste in profondità. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 109. [Master's Degree Thesis]

D

Del Prete, Maria Pia (A.A. 2009/2010) Percezione individuale del “valore del lusso” e consumo di prodotti contraffatti: analisi quantitativa su un campione di consumatori. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 109. [Master's Degree Thesis]

Durante, Emanuela (A.A. 2009/2010) Crisis management e atti di pentimento pubblico: analisi delle strategie Tiger Woods, Toyota e BP; effetti sul consumatore e implicazioni per le aziende. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 224. [Master's Degree Thesis]

Dell'Omo, Pasquale (A.A. 2009/2010) I motivi alla base dell'acquisto di prodotti di lusso contraffatto: un'indagine empirica. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 100. [Master's Degree Thesis]

D'Ambra, Simone (A.A. 2009/2010) Verso nuovi stili di consumo l'analisi di un movimento italiano. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 169. [Master's Degree Thesis]

De Leo, Irene (A.A. 2009/2010) E-wom e consumer behavior: un'analisi del passaparola online e dei fattori di influenza sul consumatore. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 102. [Master's Degree Thesis]

F

Farnè, Alessandro (A.A. 2018/2019) Can irrelevant attributes mislead consumers' health assessment of food products? Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 93. [Master's Degree Thesis]

Fusaro, Adriana (A.A. 2018/2019) An analysis of the impact of food shelf placement on the general attitude towards an implicitly healthful product. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 78. [Master's Degree Thesis]

G

Germanò, Antonio (A.A. 2019/2020) Ethics in copycat: the mediating role of ethical judgements on luxury copycat purchase intention. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 77. [Master's Degree Thesis]

Gambacorta, Francesco (A.A. 2011/2012) Stakeholder marketing: analisi di alcuni casi italiani. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 98. [Master's Degree Thesis]

Grifoni, Lady Tatiana (A.A. 2009/2010) Responsabilità sociale d’impresa: effetti sul comportamento del consumatore e politiche ibride. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 103. [Master's Degree Thesis]

Gentilucci, Maria (A.A. 2009/2010) Corporate social responsability: il punto di vista del consumatore. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 125. [Master's Degree Thesis]

J

Jabery, Sam (A.A. 2019/2020) The effective use of online forms and different channels to generate leads. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 100. [Master's Degree Thesis]

L

Losito, Cristoforo (A.A. 2019/2020) Analyzing the trade off between healthiness & sustainability in food related behaviors: the role of environmental concern in food packaging choices. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 91. [Master's Degree Thesis]

Landi, Vincenzo (A.A. 2019/2020) The effect of functional, symbolic and experiential framings on attitudes towards luxury fashion products: a comparative study. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 118. [Master's Degree Thesis]

Leggieri, Mariaelena (A.A. 2012/2013) Odio nei confronti della marca. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 128. [Master's Degree Thesis]

Laurora, Francesca (A.A. 2010/2011) Emozioni e comportamento del consumatore: un approfondimento teorico ed empirico sull'invidia. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 105. [Master's Degree Thesis]

M

Melandri, Sofia (A.A. 2019/2020) The effect of nutritional information framing on consumption intention of unhealthy snacks; having product packaging as a moderating variable. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 95. [Master's Degree Thesis]

Marzolo, Gian Francesco (A.A. 2018/2019) Food labelling: the effects of FoP labels on consumers' perceptions. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 92. [Master's Degree Thesis]

Murante, Virginia (A.A. 2017/2018) Consumer’s interaction with smart objects: an analysis of self-extension and self-expansion. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 115. [Master's Degree Thesis]

Minciotti, Elena (A.A. 2017/2018) Workplace reputation and individuals' personal values, an exploratory analysis. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 107. [Master's Degree Thesis]

Marini, Camilla (A.A. 2010/2011) Positivi, negativi o ambivalenti? Una tassonomia empirica delle emozioni provate in situazioni di consumo di contraffazione. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 77. [Master's Degree Thesis]

P

Pannuti, Marco (A.A. 2017/2018) Reshoring: a cross country study. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 60. [Master's Degree Thesis]

Perniciaro, Maria Luisa (A.A. 2010/2011) Consumer brand relationship e contraffazione. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 148. [Master's Degree Thesis]

Puccio, Giovanni (A.A. 2010/2011) Contraffazione ed invidious comparision: un’analisi empirica. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 91. [Master's Degree Thesis]

Protano, Federica (A.A. 2009/2010) La contraffazione nel mercato del lusso: minaccia o opportunità? Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 111. [Master's Degree Thesis]

Q

Quadrini, Serena (A.A. 2009/2010) Il ruolo del marketing nella tendenza all'overeating. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 126. [Master's Degree Thesis]

R

Ricchi, Giorgia (A.A. 2011/2012) Contraffazione e inferenze di valore: una relazione positiva? Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 145. [Master's Degree Thesis]

Raschillà, Martina (A.A. 2010/2011) Le emozioni negative come determinanti delle reazioni dei consumatori nei confronti di comportamenti irresponsabili delle imprese: un'analisi empirica. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 134. [Master's Degree Thesis]

Rossi, Federica (A.A. 2010/2011) Gli effetti sul comportamento del consumatore delle pratiche responsabili delle imprese: un'analisi empirica. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 102. [Master's Degree Thesis]

S

Spataro, Veronica (A.A. 2017/2018) Indulgent consumption: an exploratory study of the fine dining setting. Tesi di Laurea in Consumer behavior, Luiss Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 112. [Master's Degree Thesis]

Somma, Lucia (A.A. 2014/2015) Anatomia dell'invidia: approfondimento teorico e analisi del suo utilizzo nella comunicazione pubblicitaria. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 83. [Master's Degree Thesis]

Salituro, Fernanda (A.A. 2010/2011) Marche e social media: un’analisi esplorativa delle motivazioni alla base delle azioni dei consumatori. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 87. [Master's Degree Thesis]

Sorrentino, Gabriella (A.A. 2009/2010) L'emozione del regret nei comportamenti del consumatore. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 86. [Master's Degree Thesis]

Salvati, Francesca (A.A. 2009/2010) Il ruolo della speranza e della paura nel comportamento del consumatore. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 154. [Master's Degree Thesis]

T

Toft, Tina Marie Berg (A.A. 2017/2018) An exploration of barriers against IoT adoption across segments, and the influence of individual traits. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 145. [Master's Degree Thesis]

Toppetti, Gaia (A.A. 2010/2011) Il consumo alimentare e il capitale culturale: un'analisi qualitativa. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 113. [Master's Degree Thesis]

U

Urciuoli, Fabio (A.A. 2009/2010) La percezione del valore del lusso: un confronto di genere. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 125. [Master's Degree Thesis]

V

Vitali, Giulia (A.A. 2017/2018) Assessing the effect of packaging colour saturation on consumers healthiness perception. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Simona Romani, pp. 88. [Master's Degree Thesis]

Villa, Flavia (A.A. 2017/2018) How sex appeal in advertising influences consumers' buying intention and willingness to pay: an analysis of different reactions in Northern and Southern European countries. Tesi di Laurea in Consumer behavior, LUISS Guido Carli, relatore Marco Francesco Mazzù, pp. 90. [Master's Degree Thesis]

This list was generated on Sun Apr 11 03:30:03 2021 CEST.