Browse by Thesis Supervisor

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Candidate | Academic Year | Thesis Type | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | I | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | Z
Number of items: 186.

A

Artini, Lorenzo (A.A. 2017/2018) Lusso e sostenibilità: nuovi legami attraverso l'influencer marketing. Tesi di Laurea in Analisi e misurazione delle performance di marketing-marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 184. [Master's Degree Thesis]

Agostini, Daniele (A.A. 2017/2018) Internet of things: un'evoluzione del modello della continuance intention to use: un'analisi empirica sulle abitudini di utilizzo degli utenti smartphone e smartwatch. Tesi di Laurea in Analisi e misurazione delle performance di marketing-marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 119. [Master's Degree Thesis]

Abbro, Simone Carlo (A.A. 2015/2016) The digital brand community and the role of cultural factors: a semantic analisy. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 85. [Master's Degree Thesis]

Angeli Bufalini, Nicolò (A.A. 2015/2016) The future of the automotive industry: a marketing study of connected cars. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 124. [Master's Degree Thesis]

Alessandrini, Chiara (A.A. 2012/2013) The thin line between believability and persuasiveness: concrete versus abstract language in shaping a company’s social media marketing communication strategy. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 80. [Master's Degree Thesis]

Aloi, Ilenya (A.A. 2007/2008) Culture locali e management globale: l'emergere del glocal marketing. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 57. [Bachelor's Degree Thesis]

Antoni, Matteo Gabriel (A.A. 2007/2008) Strategie di marketing internazionale nel business enogastronomico: il caso di RaiSat Gambero Rosso Channel. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 80. [Bachelor's Degree Thesis]

B

Biagi, Sofia (A.A. 2018/2019) La creazione di una marca di successo attraverso le strategie di brand building: il caso Naïma. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 61. [Bachelor's Degree Thesis]

Bruno, Edoardo Luigi (A.A. 2017/2018) Marketing territoriale e l'importanza della CSR: il caso Wonderful Italy. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 45. [Bachelor's Degree Thesis]

Bruni, Federica (A.A. 2017/2018) Decreasing churn in telcos: the effect of innovation capability on customer loyalty. Tesi di Laurea in Marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 112. [Master's Degree Thesis]

Bellarosa, Angela (A.A. 2016/2017) Comportamento d'acquisto del consumatore: come la musica in store e in pubblicità influenza il processo decisionale. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 57. [Bachelor's Degree Thesis]

Borelli, Fernando (A.A. 2016/2017) Instagram come strumento di marketing: analisi e strategie nel settore del turismo. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 66. [Bachelor's Degree Thesis]

Biancucci, Arianna (A.A. 2016/2017) La valorizzazione dell'esperienza di consumo artistico e culturale. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 71. [Bachelor's Degree Thesis]

Bruni, Federica (A.A. 2015/2016) L’utilizzo del neuromarketing nella creazione degli spot pubblicitari. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 48. [Bachelor's Degree Thesis]

Bernardi, Giulia (A.A. 2014/2015) The role of cultural differences in consumer emotions: neuroscientific evidence. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 114. [Master's Degree Thesis]

Brunitto, Adele (A.A. 2014/2015) Corporate brand positiomimig in the era of marketing big data analytics: the ENI case. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 153. [Master's Degree Thesis]

Brancaccio, Jessica (A.A. 2014/2015) Language as a persuasive factor for a successful word of mouth: the effect of message valence on persuasion and credibility. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 116. [Master's Degree Thesis]

Barone, Ada Maria (A.A. 2012/2013) What did you say? The effect of language of consumer-generated reviews on consumer behavior. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 84. [Master's Degree Thesis]

Bevilacqua, Valentina Orsolina (A.A. 2007/2008) Il lato oscuro del commercio internazionale: disciplina e casi di dumping. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 66. [Bachelor's Degree Thesis]

Bottari, Maria Giulia (A.A. 2006/2007) Esperienze convergenti: il ruolo dello shopping esperienziale nella convergenza competitiva. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 79. [Bachelor's Degree Thesis]

C

Cunsolo, Maria Elena (A.A. 2018/2019) Native advertising come soluzione all'intrusività del digital marketing: il caso Netflix. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 67. [Bachelor's Degree Thesis]

Clarioni, Giulia (A.A. 2018/2019) Se puoi sognarlo puoi farlo: the Walt Disney Company e il marketing delle esperienze. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 72. [Bachelor's Degree Thesis]

Castellano, Christian (A.A. 2017/2018) Collaborative marketing and customers’ active participation into companies' marketing strategies: an examination of the main factors that predict customers' willingness to collaborate with firms. Tesi di Laurea in Marketing metrics, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 73. [Master's Degree Thesis]

Capparelli, Rosanna (A.A. 2017/2018) The power of relational advertising: the moderating effect of the social context on the association between attachment style and willingness to buy. Tesi di Laurea in Marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 132. [Master's Degree Thesis]

Calanca, Lorenzo (A.A. 2016/2017) Customer journey: il ruolo del neuromarketing. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 70. [Bachelor's Degree Thesis]

Capannoli, Miriam (A.A. 2016/2017) Il marketing emozionale applicato alla retail experience. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 68. [Bachelor's Degree Thesis]

Caraffa, Livia (A.A. 2016/2017) Il product placement cinematografico: sfide aziendali e casi di successo di un efficace strumento di marketing. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 56. [Bachelor's Degree Thesis]

Casciato, Benedetta (A.A. 2016/2017) Neuromarketing: dalla concettualizzazione all'applicazione nei punti vendita. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 62. [Bachelor's Degree Thesis]

Cenci, Camilla (A.A. 2016/2017) La digital transformation nel settore del food and beverage nell'esperienza di due big italiani. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 65. [Bachelor's Degree Thesis]

Campoli, Fernando (A.A. 2015/2016) International outlooks for the Italian market of vegetable seedlings: Campoli A&F. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 137. [Master's Degree Thesis]

Capobianco, Andrea (A.A. 2015/2016) Click and brick: un percorso fra multicanalità e digital transformation. Tesi di Laurea in Economia e gestione delle imprese, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 94. [Bachelor's Degree Thesis]

Castellano, Christian (A.A. 2015/2016) Mobile commerce e mobile marketing: tecniche e metodologie per la creazione di una strategia omnicanale di successo. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 76. [Bachelor's Degree Thesis]

Capone, Carmine Ciriaco (A.A. 2015/2016) La nuova frontiera della comunicazione aziendale: le emozioni. Tesi di Laurea in Economia e gestione delle imprese, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 66. [Bachelor's Degree Thesis]

Capparelli, Rosanna (A.A. 2015/2016) Il potere delle emozioni: il marketing esperienziale e l’importanza del punto vendita sulla customer experience. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 73. [Bachelor's Degree Thesis]

Cefalà, Francesco (A.A. 2015/2016) La realtà virtuale è una disruptive innovation? Il caso Oculus VR. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 50. [Bachelor's Degree Thesis]

Cicchetti, Camilla (A.A. 2013/2014) The influence of company’s and public policies over the diffusion of an innovation: the case of the 3d printer in the US. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 74. [Master's Degree Thesis]

Capocasa, Lucia (A.A. 2013/2014) Can you tell why some reviews result more helpful than others? An empirical analysis of utility votes in online consumers reviews adopting the abstractness-concreteness framework of the linguistic category model. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 103. [Master's Degree Thesis]

Capriotti, Martina (A.A. 2012/2013) Engaging customers through storytelling: a study on the impact of utilitarian versus hedonic content on the effectiveness of content marketing strategies. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 97. [Master's Degree Thesis]

Cuppone, Christian (A.A. 2007/2008) La sponsorizzazione sportiva come forma di comunicazione globale. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 66. [Bachelor's Degree Thesis]

Colonna, Mirco (A.A. 2007/2008) Il sistema moda in Italy: immagini e competenze della moda italiana. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 51. [Bachelor's Degree Thesis]

Caserta, Marianna (A.A. 2006/2007) Il customer relationship management nel retail: il caso Cedi Sisa Calabria. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 72. [Bachelor's Degree Thesis]

D

De Lucia, Carmen (A.A. 2017/2018) L'influencer marketing come strumento di comunicazione per i brand. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 60. [Bachelor's Degree Thesis]

De Angelis, Flavia (A.A. 2017/2018) Il marketing applicato al settore culturale: il caso del MoMA di New York. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 91. [Bachelor's Degree Thesis]

Del Vecchio, Giorgia (A.A. 2016/2017) Il marketing esperenziale e il branding d'impresa. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 58. [Bachelor's Degree Thesis]

Di Marco, Giancarlo (A.A. 2016/2017) Le nuove opportunità per i niche player del made in Italy. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 57. [Bachelor's Degree Thesis]

D'Aniello, Alba (A.A. 2015/2016) The evolution of sustainable consumption: the impact of cultural factors on intention behaviour gap. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 162. [Master's Degree Thesis]

De Angelis, Stefano (A.A. 2015/2016) The exploitation of brand equity in football clubs across countries. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 117. [Master's Degree Thesis]

Di Giovine, Francesca (A.A. 2015/2016) Emerging market economies and marketing: Africa as a new business opportunity. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 98. [Master's Degree Thesis]

D'Angiò, Lorenzo (A.A. 2015/2016) Il rebranding di TIM. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 61. [Bachelor's Degree Thesis]

Di Pauli, Federica (A.A. 2015/2016) L'omnicanalità nello store: casi sull'integrazione tra processi fisici e digitali. Tesi di Laurea in Economia e gestione delle imprese, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 94. [Bachelor's Degree Thesis]

D'Angeli, Stefano (A.A. 2015/2016) Analisi delle strategie competitive nello sport business attraverso la teoria dei multi sided markets: il business model della premier league inglese. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 67. [Bachelor's Degree Thesis]

De Ponte, Andrea (A.A. 2015/2016) La brand architecture nel mondo sportivo. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 92. [Bachelor's Degree Thesis]

D'Epifanio, Marco (A.A. 2014/2015) Keys to the power of persuasion: the imaginative potential of concrete language. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 140. [Master's Degree Thesis]

Di Salvo, Flaminia (A.A. 2013/2014) Real luxury and sustainability: the role of the made in paradigm. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 79. [Master's Degree Thesis]

Di Biasio, Federica (A.A. 2013/2014) Generation and resolution of conflicts during unplanned purchases, considering the role of the partner in the decision making process and the effectiveness of WOM adopted by consumers. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 77. [Master's Degree Thesis]

D'Andria, Ludovica (A.A. 2013/2014) Unconventional marketing: understanding the role and measuring its impact. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 88. [Master's Degree Thesis]

Di Stanislao, Valeria (A.A. 2013/2014) Male to female or female to male? Investigation of consumer preferences of cross-gender brand extension. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 97. [Master's Degree Thesis]

Denaro, Francesco (A.A. 2007/2008) La comunicazione dei marketing nei mercati sotto tutela: il caso dei farmaci etici. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 51. [Bachelor's Degree Thesis]

Danisi, Lavinia Nicoletta (A.A. 2007/2008) Il country of origin effect nel B2B: il caso della Sympak S.p.a. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 80. [Bachelor's Degree Thesis]

E

Epifani, Francesco (A.A. 2016/2017) La tecnologia nel turismo: analisi del settore turistico e il suo relativo cambiamento con l’avvento delle nuove tecnologie. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 50. [Bachelor's Degree Thesis]

F

Falbo, Chiara (A.A. 2018/2019) Food marketing e nuove tendenze alimentari: il caso Beerquake. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 59. [Bachelor's Degree Thesis]

Fasolino, Leonardo Pio (A.A. 2017/2018) Comunicazione digitale di marketing per la ristorazione: food blogger. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 49. [Bachelor's Degree Thesis]

Farnè, Alessandro (A.A. 2016/2017) La globalizzazione e la necessità di strategie di comunicazione digitale diversificate. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 63. [Bachelor's Degree Thesis]

Falcetti, Alessandro (A.A. 2016/2017) Il ruolo e l'efficienza del retargeting nell'era del digital marketing. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 68. [Bachelor's Degree Thesis]

Frascaria, Martina (A.A. 2016/2017) La customer journey dei millennials: comportamento di acquisto generazionale e implicazioni di marketing. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 86. [Bachelor's Degree Thesis]

Fiaccavento, Laura Shinju (A.A. 2015/2016) Musica, emozioni e brand: gli effetti delle emozioni suscitate dalla musica sul comportamento d’acquisto e sulla brand image. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 78. [Bachelor's Degree Thesis]

Facchini, Edoardo (A.A. 2015/2016) Il trading down nel luxury automotive market: i casi Maserati e Aston Martin. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 70. [Bachelor's Degree Thesis]

Fiorini, Federica (A.A. 2014/2015) Autotelic versus instrumental need for touch: empirical evidence from a field study. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 75. [Master's Degree Thesis]

Francesconi, Silvia (A.A. 2013/2014) Do fashion consumers tailor their messages according to the public? An analysis of WOM and audience tuning. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 74. [Master's Degree Thesis]

Faranda, Andrea (A.A. 2013/2014) Managing global brand architecture: the Coca-Cola Company's adoption of the emerging hybrid model. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 79. [Master's Degree Thesis]

Franza, Matteo (A.A. 2013/2014) Can the language shapes elector's mind? A comparative and interpretative analysis of political speeches given during the last electoral campaigns in: United States, United Kingdom, France and Italy. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 70. [Master's Degree Thesis]

G

Giliberti, Clara (A.A. 2018/2019) Brand building: la costruzione di un marchio di moda: il caso Miriade. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 64. [Bachelor's Degree Thesis]

Gattuso, Emanuela (A.A. 2018/2019) Le strategie di marketing nei brand di lusso: la maison Chanel. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 76. [Bachelor's Degree Thesis]

Grammatico, Edoardo (A.A. 2017/2018) La relazione tra le pratiche di KAM e i sistemi di CRM: il caso del gruppo Loccioni. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 61. [Bachelor's Degree Thesis]

Galluccio, Elena (A.A. 2017/2018) Principi, strategie e dilemmi del cultural branding: il caso Vegemite. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 72. [Bachelor's Degree Thesis]

Gentile, Camilla (A.A. 2016/2017) Ephemeral communication: come durata e vividness del messaggio partecipano alla creazione di customer engagement online. Tesi di Laurea in Analisi e misurazione delle performance di marketing-marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 128. [Master's Degree Thesis]

Goderecci, Federica (A.A. 2016/2017) Le emozioni del consumatore nell'era dell'internet of things: un'analisi empirica. Tesi di Laurea in Analisi e misurazione delle performance di marketing-marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 96. [Master's Degree Thesis]

Giobbi, Renzo (A.A. 2016/2017) Il mercato del vino negli Stati Uniti: strategie e tendenze nella grande distribuzione: il caso Marchesi Antinori. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 64. [Bachelor's Degree Thesis]

Greco, Federico (A.A. 2015/2016) Misurare il social media marketing: metriche a confronto e casi di studio. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 47. [Bachelor's Degree Thesis]

Giovagnoli, Lorenzo (A.A. 2015/2016) Il processo di finanziamento delle startup: analisi degli attori coinvolti e valutazione dei fattori che lo influenzano. Tesi di Laurea in Economia e gestione delle imprese, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 53. [Bachelor's Degree Thesis]

Gentile, Giorgia (A.A. 2015/2016) Lusso e sostenibilità: un ossimoro? La supply chain sostenibile delle imprese luxury. Tesi di Laurea in Economia e gestione delle imprese, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 69. [Bachelor's Degree Thesis]

Galimi, Domenico (A.A. 2015/2016) Corporate reputation crises in the social media era: Volkswagen’s dieselgate. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 203. [Master's Degree Thesis]

I

Iozzino, Ilaria (A.A. 2017/2018) Sostenibilità e made in Italy: teorie e applicazioni della sostenibilità come vantaggio competitivo nell’industria del lusso: case study: Kering Group. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 89. [Bachelor's Degree Thesis]

Ilinykh, Nikita (A.A. 2017/2018) Emotional branding: a case research of Baldinini and MCube on sound and video branding effectiveness. Tesi di Laurea in Marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 105. [Master's Degree Thesis]

Incocciati, Carolina (A.A. 2015/2016) Benefits and costs from luxury industry digitalization process. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 133. [Master's Degree Thesis]

Inchiumarelli, Davide (A.A. 2006/2007) Il ruolo del retail nel settore di lusso: dai flagship store agli experience store. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 111. [Bachelor's Degree Thesis]

L

La Terza, Gaia (A.A. 2018/2019) Il ruolo dei fattori culturali nel communication mix: il caso Dolce & Gabbana in Cina. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 48. [Bachelor's Degree Thesis]

Lomonaco, Alberto (A.A. 2018/2019) Sull'onda del marketing tribale: il caso della Canoa Polo. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 34. [Bachelor's Degree Thesis]

Laudazi, Jacopo (A.A. 2017/2018) Digital export: l'internazionalizzazione delle PMI nell'era digitale: il caso Alibaba Group e il progetto E-Marco Polo. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 78. [Bachelor's Degree Thesis]

Landozzi, Federico (A.A. 2017/2018) E-sport: la nuova frontiera del mondo online. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 40. [Bachelor's Degree Thesis]

Lo Re, Liviana (A.A. 2017/2018) E-commerce and brain: analisi empirica delle applicazioni del neuromarketing alla digital strategy. Tesi di Laurea in Analisi e misurazione delle performance di marketing-marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 95. [Master's Degree Thesis]

Lo Dolce, Antonio (A.A. 2016/2017) Le barriere all'utilizzo degli oggetti smart: un'analisi empirica. Tesi di Laurea in Analisi e misurazione delle performance di marketing-marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 129. [Master's Degree Thesis]

Lavieri, Evair Marcelo Diego (A.A. 2015/2016) Superstars and me: predicting the impact of role models on the self. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 67. [Master's Degree Thesis]

Loggia, Carmen (A.A. 2015/2016) Alternative paths to international marketing strategies for academic institutions: feasibility study of LUISS London. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 180. [Master's Degree Thesis]

Linkowski, Carolina (A.A. 2015/2016) L’influencer marketing nei social media: focus su Instagram. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 66. [Bachelor's Degree Thesis]

Letizia, Mariapia (A.A. 2015/2016) L'innovazione tecnologica: successi e fallimenti nella gestione del processo innovativo: i casi Netflix-Blockbuster e Kodak-Fujifilm. Tesi di Laurea in Economia e gestione delle imprese, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 77. [Bachelor's Degree Thesis]

Lentini, Lorena (A.A. 2014/2015) What makes a message influential? Study of E-WOM impact via social media platform. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 85. [Master's Degree Thesis]

Langiano, Gianrico (A.A. 2007/2008) Il posizionamento country-based sui mercati globali: il caso Italia-Independent. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 85. [Bachelor's Degree Thesis]

M

Magnani, Emilia (A.A. 2018/2019) Dall'esclusività per pochi alla qualità per tutti: il fenomeno del mass luxury. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 52. [Bachelor's Degree Thesis]

Madonna, Maria Gisa (A.A. 2017/2018) Il custumer relationship management nel settore alberghiero ed i casi di Starwood ed Hilton. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 57. [Bachelor's Degree Thesis]

Miscione, Gian Marco (A.A. 2017/2018) Il marketing sportivo, case study: NBA. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 47. [Bachelor's Degree Thesis]

Mancini, Flavia (A.A. 2017/2018) Il neuromarketing e lo studio del comportamento d’acquisto. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 59. [Bachelor's Degree Thesis]

Mancini, Riccardo Maria (A.A. 2017/2018) Il marketing esperienziale: focus sulle ricerche e sulle metriche di marketing esperienziale: il caso di FICO Eataly World. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 50. [Bachelor's Degree Thesis]

Marcianò, Stefano (A.A. 2017/2018) L'evoluzione omni-channel nel retail: nuove tecnologie e scenari futuri. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 60. [Bachelor's Degree Thesis]

Manfredi, Alessandra (A.A. 2017/2018) Lo shockvertising: la provocazione e i suoi effetti sui consumatori. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 68. [Bachelor's Degree Thesis]

Morina, Alessandro (A.A. 2017/2018) Social media: la relazione tra i diversi contenuti e la probabilità di generare WOM ed intention to cruise. Tesi di Laurea in Analisi e misurazione delle performance di marketing-marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 97. [Master's Degree Thesis]

Melfi, Lorenzo (A.A. 2016/2017) Etica e sostenibilità del made in Italy: il caso di Brunello Cucinelli. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 47. [Bachelor's Degree Thesis]

Marcedula, Alessandro (A.A. 2016/2017) Social media branding: dal passato al futuro, il percorso del branding nell'era dei social network. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 66. [Bachelor's Degree Thesis]

Mussoni, Ludovica (A.A. 2015/2016) L'evoluzione del mercato digitale: modelli a confronto. Tesi di Laurea in Economia e gestione delle imprese, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 67. [Bachelor's Degree Thesis]

Manfredi, Eleonora (A.A. 2015/2016) Il marketing dei musei: tra innovazione tecnologica e promozione del patrimonio artistico: il caso del Jewish Museum di New York. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 73. [Bachelor's Degree Thesis]

Mauceri, Michele (A.A. 2015/2016) Il ruolo delle emozioni nel marketing pro-sociale. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 108. [Bachelor's Degree Thesis]

Maggisano, Arianna (A.A. 2015/2016) La supply chain nel fast fashion: i casi Zara e H&M. Tesi di Laurea in Economia e gestione delle imprese, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 92. [Bachelor's Degree Thesis]

Mariano, Sara (A.A. 2015/2016) Il social media marketing: nascita, evoluzione e cambiamenti nell'ambito della strategia aziendale. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 78. [Bachelor's Degree Thesis]

Maslar, Nemanja (A.A. 2015/2016) Country of origin effect: phenomena of diaspora and brain drain on developing countries. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 145. [Master's Degree Thesis]

Morassi, Marina (A.A. 2014/2015) Who told you that? The role of source credibility and perceived uncertainty on rumor transmission to social ties. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 94. [Master's Degree Thesis]

Montinaro, Roberto (A.A. 2013/2014) Market orientation: the startup case. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 83. [Master's Degree Thesis]

Moschetti, Filippo (A.A. 2013/2014) Social influence and opinion leadership in the prescription activity of HCV drugs. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 94. [Master's Degree Thesis]

Machado Miguens, Miguel Pedro (A.A. 2012/2013) Customer relationship management strategies for alumni in business schools: a qualitative analysis. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 89. [Master's Degree Thesis]

Martiriggiano, Carlo (A.A. 2008/2009) Glocal marketing: il caso della comunicazione Barilla sui mercati internazionali. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 40. [Bachelor's Degree Thesis]

Merola, Valeria (A.A. 2008/2009) Le politiche di prodotto: tra globalizzazione e adattamento. La glocalizzazione nel caso H&M. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 57. [Bachelor's Degree Thesis]

Maltese, Emanuele (A.A. 2007/2008) Strategie di internazionalizzazione nel mercato automobilistico: il caso Dodge. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 90. [Bachelor's Degree Thesis]

Marigliano Caracciolo, Paolo (A.A. 2006/2007) Relazione tra valutazioni dei consumatori e valutazione degli esperti su vini: un'esperienza empirica. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 93. [Bachelor's Degree Thesis]

N

Nordio, Marco (A.A. 2008/2009) Il mercato dell’auto: dimensioni globali, politiche locali: il caso Yaris. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 82. [Bachelor's Degree Thesis]

O

Occhetti, Luca (A.A. 2017/2018) Main barriers in purchasing an autonomous vehicle: an exploratory study. Tesi di Laurea in Marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 133. [Master's Degree Thesis]

Orlacchio, Dario (A.A. 2015/2016) L'internet of things nel settore automotive. Tesi di Laurea in Economia e gestione delle imprese, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 91. [Bachelor's Degree Thesis]

Occhetti, Luca (A.A. 2015/2016) La rivoluzione digitale nell'era della sharing economy: il caso Airbnb. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 57. [Bachelor's Degree Thesis]

Onofrio, Fabiola (A.A. 2015/2016) Green marketing e sostenibilità nel settore del lusso e della moda. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 101. [Bachelor's Degree Thesis]

P

Pulisano, Stefania (A.A. 2017/2018) I beni fiducia e gli effetti del prosumerismo nel mercato farmaceutico: il caso Vioxx. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 52. [Bachelor's Degree Thesis]

Palocci, Chiara (A.A. 2017/2018) Il processo di internazionalizzazione delle imprese: il valore della diversità. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 56. [Bachelor's Degree Thesis]

Palumbo, Mario (A.A. 2016/2017) Il mercato del vino in Italia e all'estero: il caso Antinori. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 54. [Bachelor's Degree Thesis]

Palermo, Lorenzo (A.A. 2016/2017) L'impatto dello streaming nell'industria musicale: evoluzione del mercato e strategie da adottare. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 57. [Bachelor's Degree Thesis]

Palazzetti, Marco (A.A. 2016/2017) Social guerrilla marketing: applicazioni di marketing a basso costo per le imprese no profit tra tradizionali e moderne forme di comunicazione. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 45. [Bachelor's Degree Thesis]

Palma, Vincenzo (A.A. 2016/2017) Influencer marketing: effetti dell’autorevolezza dell’influencer sulla purchase intention nei contesti di sponsorizzazione esplicita. Tesi di Laurea in Analisi e misurazione delle performance di marketing-marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 160. [Master's Degree Thesis]

Pozzessere, Diletta (A.A. 2015/2016) Communication and promotion of innovative models for film products: the marketing digital transformation in the movie sector. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 95. [Master's Degree Thesis]

Peccerillo, Angela (A.A. 2015/2016) Made in Italy: perception vs reality: how the made in Italy is seen by the press and how it actually is. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 193. [Master's Degree Thesis]

Palumbo, Giulia (A.A. 2015/2016) L'e-commerce: dalla multicanalità all'omnicanalità: diversi modelli di business nel settore dell'abbigliamento. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 71. [Bachelor's Degree Thesis]

Palumbo, Simone (A.A. 2013/2014) The word of mouth of unverified contents: the spreading of positive and negative rumors. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 84. [Master's Degree Thesis]

Piras, Rita (A.A. 2013/2014) Il contributo delle analisi linguistiche nei big data analytics. Tesi di Laurea in Politiche di marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 67. [Master's Degree Thesis]

Pignattai, Bianca (A.A. 2013/2014) The word of mouth before the new product launch: how, when, and why it works. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 94. [Master's Degree Thesis]

Prezioso, Elisabetta (A.A. 2012/2013) A new perspective on the link between language abstraction and persuasiveness within word of mouth: the role of consumers’ expertise. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 63. [Master's Degree Thesis]

Pistilli, Alessia (A.A. 2007/2008) Lo sviluppo ibrido sui mercati internazionali. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 61. [Bachelor's Degree Thesis]

Perilli, Marzia (A.A. 2006/2007) Le promozioni nella vendita dei carburanti consumo: analisi della campagna promozionale Kuwait Petroleum Italia. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 73. [Bachelor's Degree Thesis]

R

Rossi, Alice (A.A. 2017/2018) La sostenibilità come elemento di differenziazione nella moda italiana. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 46. [Bachelor's Degree Thesis]

Romeo, Chiara (A.A. 2016/2017) L’integrazione dell'influencer marketing all'interno della strategia di comunicazione nel settore della moda sostenibile. Tesi di Laurea in Analisi e misurazione delle performance di marketing-marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 150. [Master's Degree Thesis]

Romano, Thea (A.A. 2016/2017) FICO by Eataly: l'espressione di un'Italia da sempre eccellenza nel food and beverage. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 62. [Bachelor's Degree Thesis]

Reitano, Carlo (A.A. 2015/2016) L’evoluzione dell’hotel industry con l’avvento delle sharing economy. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 83. [Bachelor's Degree Thesis]

Rodriguez, Filippo Maria (A.A. 2015/2016) Consumer unethical behaviour: the role of perceived tangibility. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 62. [Master's Degree Thesis]

Russo, Giovanni (A.A. 2014/2015) Emerging marketing practices: customer engagement: analysis and management. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 155. [Master's Degree Thesis]

Riggi, Mariangela (A.A. 2013/2014) Gauging the effects of product placement on consumers' minds in term of recognition, positive attitude change and purchase intention: two placements in comparison. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 90. [Master's Degree Thesis]

Ricci, Alessia (A.A. 2013/2014) Emotions and the effect of time: the impact of time passing and the influence of service recovery on long-term post complaint behavior. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 146. [Master's Degree Thesis]

S

Suma, Cecilia (A.A. 2018/2019) Il gender marketing: il caso Gruppo bancario cooperativo Iccrea. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 51. [Bachelor's Degree Thesis]

Saggiomo, Luisa (A.A. 2017/2018) L’utilizzo degli archetipi in una campagna di comunicazione efficace: modelli di donna emergenti nella pubblicità italiana. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 65. [Bachelor's Degree Thesis]

Simoncelli, Davide (A.A. 2017/2018) Social influencer marketing activities related to green fashion products: an empirical study. Tesi di Laurea in Marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 133. [Master's Degree Thesis]

Simonini, Pietro (A.A. 2017/2018) Big data nelle strategie d'impresa. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 52. [Bachelor's Degree Thesis]

Sgariglia, Elisabetta (A.A. 2017/2018) La prevedibile irrazionalità del consumatore influenza il mercato. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 52. [Bachelor's Degree Thesis]

Sabbatini, Alessio (A.A. 2016/2017) Millennials e iGen: generazioni di consumatori a confronto. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 48. [Bachelor's Degree Thesis]

Spinelli, Francesco (A.A. 2016/2017) La misurazione multimediale delle performance: la balanced scorecard teoria ed applicazione pratica nel mondo delle società sportive calcistiche. Tesi di Laurea in Analisi e misurazione delle performance di marketing-marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 90. [Master's Degree Thesis]

Sabatino, Rocco Gabriele (A.A. 2016/2017) Customer engagement, nuovi costrutti, nuove metriche e implicazioni manageriali. Tesi di Laurea in Analisi e misurazione delle performance di marketing-marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 75. [Master's Degree Thesis]

Sanchetti, Claudia (A.A. 2015/2016) Overbidding in online auctions: how time pressure and denomination effect influence the bid decision process. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 86. [Master's Degree Thesis]

Siano, Giuliano (A.A. 2015/2016) La miniera dei big data. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 73. [Bachelor's Degree Thesis]

Santi, Christopher (A.A. 2015/2016) Buying an intangible goods with a tangible service: the evaluation of services in the B2B oil sector. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 117. [Master's Degree Thesis]

Salerno, Domenico (A.A. 2015/2016) The born global approach to internationalization. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 80. [Master's Degree Thesis]

Stagno, Emanuela (A.A. 2014/2015) The use of controversial topics in WOM: how extreme opinions can affect what people share. Tesi di Laurea in International marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 56. [Master's Degree Thesis]

Scavelli, Alessandro (A.A. 2013/2014) Electrified vehicle technological option: customer value perspectives from US, Japan, Germany and Italy. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, [Master's Degree Thesis]

Segreto, Lucia (A.A. 2013/2014) How green marketing affects the brand equity value. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 132. [Master's Degree Thesis]

Santo, Antonio Stefano (A.A. 2013/2014) Controversy as a vehicle for word of mouth: The reasons behind the adoption of controversial topics in word of mouth. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 67. [Master's Degree Thesis]

Spinilli, Chiara Delfina (A.A. 2012/2013) The role of emotions in the luxury consumption experience: comparing emotional responses in the offline and online environment. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 102. [Master's Degree Thesis]

Sementa, Claudia (A.A. 2008/2009) Fattori culturali e adattamenti dell'offerta: il caso McDonald's. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 54. [Bachelor's Degree Thesis]

Stirpe, Alessandro (A.A. 2007/2008) Think global, act local: il caso dei grandi eventi musicali, confronto tra Italia e UK. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 177. [Degree Thesis (before DM 509/99)]

Sannino, Valentina (A.A. 2006/2007) La brand extension: casi di successo e di fallimento. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 96. [Bachelor's Degree Thesis]

T

Tatasciore, Manuel (A.A. 2016/2017) Digital marketing: arte, valore aggiunto dei brand nel settore dei beni di lusso: il caso Gucci. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 77. [Bachelor's Degree Thesis]

Taschetti, Federico (A.A. 2016/2017) Il marketing omnichannel: l'evoluzione della strategia e implicazioni manageriali. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 67. [Bachelor's Degree Thesis]

Tascini, Beatrice (A.A. 2013/2014) Lovemarks and lovebrands for the future: the Brunello Cucinelli case. Tesi di Laurea in Marketing management, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 130. [Master's Degree Thesis]

Toosi Maraghi, Tannaz (A.A. 2007/2008) Studio dell'attrattività dei Paesi: caso attrattività del mercato iraniano per la Fiat. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 80. [Bachelor's Degree Thesis]

Trovato, Cristiano (A.A. 2007/2008) Strategie e modalità di ingresso nei mercati internazionali: il caso Benetton India. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 64. [Bachelor's Degree Thesis]

U

Uberti, Carolina (A.A. 2007/2008) La comunicazione in mercati fortemente regolamentati: vincoli e opportunità nel caso Philip Morris. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 65. [Bachelor's Degree Thesis]

V

Vitiello, Stefano (A.A. 2018/2019) L'altra faccia del crowdfunding: non solo finanziamento ma anche comunicazione. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 55. [Bachelor's Degree Thesis]

Veglione, Giorgia (A.A. 2017/2018) Customer experience: a study of the away from home food consumption dynamics. Tesi di Laurea in Marketing metrics, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 101. [Master's Degree Thesis]

Vizza, Domenico (A.A. 2016/2017) WoM e eWoM: introduzione al fenomeno e studio sull'importanza delle recensioni contestuali nelle piattaforme di e-commerce. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 50. [Bachelor's Degree Thesis]

Valentini, Gianluca (A.A. 2015/2016) Emozioni ed esperienze di consumo: il valore della nostalgia attraverso l'analisi di tre casi aziendali. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 67. [Bachelor's Degree Thesis]

Viglioglia, Jacopo (A.A. 2015/2016) La concorrenza ibrida e le sue implicazioni sui mercati e sulle imprese: definizione, casi empirici e aspetti strutturali. Tesi di Laurea in Economia e gestione delle imprese, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 52. [Bachelor's Degree Thesis]

Veccia, Gloria (A.A. 2015/2016) Food waste e filiera agroalimentare sostenibile: analisi del fenomeno. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 61. [Bachelor's Degree Thesis]

Valentini, Eleonora (A.A. 2015/2016) Global branding: storie, valori ed emozioni. Tesi di Laurea in Marketing, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 52. [Bachelor's Degree Thesis]

Voino Oransky, Stefano (A.A. 2008/2009) Il glocal marketing nel web. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 47. [Bachelor's Degree Thesis]

Vido, Elisabetta (A.A. 2007/2008) Fiere, eventi ed Expo quali strumenti di marketing territoriale: il caso Expo Milano 2015. Tesi di Laurea in Marketing internazionale, LUISS Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 72. [Bachelor's Degree Thesis]

Z

Zigliotto, Ginevra (A.A. 2018/2019) Analisi delle strategie di marketing nel mondo dell'orologeria: il caso Salin. Tesi di Laurea in Marketing, Luiss Guido Carli, relatore Michele Costabile, pp. 64. [Bachelor's Degree Thesis]

This list was generated on Wed Oct 16 01:34:50 2019 CEST.